26 Ocak 2016 Salı

Büyük Beden ve Kalem Etek, Gömlek

Herkese merhaba, biliyorum bu işler bir görün bir kaybol ile olmuyor. Ben de maşallah görünmekten çok kaybolan taraftayım. Ama bu sefer iyi tarafta kalmaya kararlıyım (Evet, ben de Star Wars hayranıyım.).



Bir ‘hayırlı olsun’unuzu alırım

Yeni bir işe başladım ve iş yerimde oldukça ‘klasik’ giyiniyorum. Klasik ve ciddi görünmenin en önemli destekçileri şüphesiz ki sert hatlara sahip kumaş etek ve elbiseler. Ben gömlek giymeyi çok seviyorum. O yüzden etekleri koton kumaşlı bluzlar yerine gömlekler ile kombinlemeyi seviyorum. Gömlek giyince de çok keskin hatlı eteklerden uzaklaşıyorum. Çünkü keskin hatlı etek ve gömlek ikilisi fazla sert bir imaj yaratıyor. (Bknz. Türk dizileri ve cetvelli öğretmen.)

Kalem etek

‘O tarz senin bu tarz benim’ konuşan kızların gündemini hayli meşgul eden kalem etekleri büyük beden hanımların kullanması çok sık karşılaşılan bir durum değil ne yazık ki. Ama bence büyük beden ve kalem etek de çok iyi arkadaş olabilir, birbirlerini tanısalar çok severler yani. Örneğin benim vücut yapım belden aşağıya doğru daralan bir forma (Sanki bir 90-60-90’ım hani.) sahip bu gibi yapılarda kalem etekler belden ve bacaklara doğru ters bir üçgen oluşturuyor. Bu üçgen de daha zayıf görünmeyi sağlıyor.

Kalem eteğin giyilmemesi gereken vücut tipleri ise belden aşağıya inen hattın bahsettiğim gibi ters üçgen değil düz bir şekilde olduğu vücut tipleri. Bu vücut tiplerine ‘özellikle yüksek belli’ ortadan çizgili kumaş pantolonlar öneririm. Etek seçimi ise kareyi andıran formu ile diz kapaklarının hemen üzerinde biten etekler olmalıdır.

Büyük bedende ‘gömlek’ seçimine dikkat

Benim gibi klasik giyinen büyük beden kadınlara birkaç gömlek önerisinde bulunmak istiyorum. Klasik denince akla gelen çok düğmeli yakalı gömlekler bence büyük bedende çok ama çok dikkatli seçilmeli. Çünkü bu gömlekler içerisinde babasının gömleğini almış gibi görünmemiz kaçınılmaz. Bir kadın kaç kilo olursa olsun kadın vücut yapısının en önemli özelliklerinden olan bel kıvrımına mutlaka sahiptir. Aman bu kıvrımı pamuklara sarıp saklamayın. Bırakın filiz versin, ortaya çıksın. Yani büyük beden gömlek klasik gömlek kumaşından ise mutlaka belden oturmalıdır. Fakat benim tercihim kolları ambalajlı sosis gibi gösteren bu klasik gömleklerden değil de 4/3 boyutunda olan şifon kollu gömleklerden yana. Bugünkü paylaşımımda da göreceğiniz üzere bu tip kol formu kolun kalından inceye doğru giden yapısına ayak uyduruyor ve fazlalıkları kamufle ediyor.

Yakaya gelecek olursak, büyük beden ve yakalar arasındaki anlatmak için aşağıdaki görseli hazırladım.


Resimdeki kıyafetlerim ise şöyle:

Gömlek: C&A
Etek: Marks & Spencer
Çorap: Penti (Termal, 6 beden)
Aksesuar: Accessorize
Bot: Hotiç


Dip not: Büyük beden ve bot ikilisi de yakında konuğum olacak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder